بهترین غذای بعد از ورزش برای کاهش وزن و تناسب اندام

 بهاره نوروزی  1396/10/7 سلامتی و تناسب اندام   628
غذای بعد از ورزش

برای داشتن تناسب اندام در کنار ورزش تغذیه مناسب نیز بسیار اهمیت دارد. در اینجا به معرفی پنج غذای بعد از ورزش که موجب کاهش وزن و تقویت عضلات شما به طور هم زمان پس از ورزش خواهند شد.

لاغری زیاد از حد و چاقی زیاد از حد هر دو به یک اندازه پسندیده نیستند. بنابر این برای داشتن اندامی زیبا بهترین راه ورزش است و بدون ورزش کردن شما نمی توانید به تناسب اندام واقعی دست پیدا کنید. با ورزش گردش خون خوب در بدن شما اتفاق خواهد افتاد و مزیت های ورزش آن چنان زیاد است که لزومی ندارد در این جا بیشتر از این توضیح بدهم . اما در کنار ورزش بهتر است شما از مواد غذایی مقوی و تقویت کننده ی عضلات استفاده کنید تا ورزش بهتر و بیشتر روی بدنتان تاثیر لازم را بگذارد.در ادامه به معرفی پنج تا از بهترین غذاهای مکمل که موجب کاهش وزن و تناسب اندام شما می شود می پردازیم.

غذای بعد از ورزش 1.کینوا


حتما بخوانید: کینوا ( خاویار گیاهی )


کینوا یا به اصطلاح خاویار گیاهی در آمریکا می روید و خواص بیشماری دارد که می توانید در این مقاله آن هارا مطالعه کنید.این گیاه منبع غنی گلوتن و منیزیم بوده و حاوی تمامی اسید آمینه های ضروری در جذب پروتئین می باشد.بهترین جایگزین برای پروتئین های حیوانی بوده و اینکه شما می توانید کینوای را با پودر های مکمل مصرفی خود به صورت شیک پروتئین  بعد از ورزش یا با کدو مخلوط کرده و مصرف کنید. این گیاه در بازار ایران نیز وجود دارد و به صورت اینترنتی نیز می توان سفارش داد ولی قیمت آن اندکی گران است. به تازگی اخبار حاکی از این است که در برخی از نقاط ایران در حال کشت گیاه کینوا هستند.

غذای بعد از ورزش 2.سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی ویتامین سی و بتا کارتونین مفید برای بافت های هم بند بوده و سوخت لازم از کربوهیدرات های مفید برای بدن را به همراه پروتئین تامین می کند. سیب زمینی معمولی نیز تا حدودی به صورت آب پز شده بعد از تمرین توصیه می شود.

3. بوقلمون

گوشت بوقلمون منبع خوبی از پروتئین بوده و می توان از آن در پخت انواع غذاها مانند گوشت مرغ استفاده کرد. حاوی مواد مهمی مانند تریپتوفان، ویتامین B، سلنیوم است که بافت های آسیب دیده را به سرعت ترمیم کرده و رشد و تقویت عضلانی را به همراه دارد. کلا گوشت برای بعد از تمرین مفید است. گوشت بوقلمون مفیدتر است.

4. لوبیای سیاه

لوبیای سیاه غذای مفیدی برای قبل از تمرین است که اشتهای زیاد به وجود آمده در حین ورزش را کنترل می کند. منبع مفیدی از ویتامین ها و مواد معدنی مثل فولات و فسفر می باشد. ایده آل برای پیش غذا در وعده ی ناهار بوده و غنی از فیبر می باشد. به طور کلی حبوبات در رژیم غذایی ورزشکاران جایگاه ویژه ای دارد.

5. جو

جو بهترین ماده ی غذایی برای کنترل کلسترول است . این ماده ی غذایی برای وعده ی صبحانه ایده آل بوده و می تواند بعد از ورزش غذای مفیدی باشد. این ماده ی غذایی مفید را ایرانی ها رد انواع آش های سنتی و سوپ ها مصرف می کنند.


حتما بخوانید: اوتمیل ، میان وعده ی رژیمی


 

به همراه لبنیات خاصیت عالی برای بدن دارد. مثلا آش جو دوغ از آش های معروفی است که برای بدن مفید می باشد. سوپ مرغ و جو و شیر نیز غذای عالی دیگری برای ورزشکاران است. می توان جو را به صورت جو پرک در شیر یا به همراه ماست یونانی که چربی کمی دارد نیز با انواع میوه ها و خشکبار مصرف کنید.

مربوط به بخش زیبایی سلامتی و تناسب اندام

منبع : troab

 

 

 

 

طراحی سایت ارزان - گره نرم افزاری آیدین

نظرات

مطالب مشابه

پست های تصادفی

آرشیو

لینک های مرتبط