خوردن مواد غذایی با معده ی خالی (قسمت دوم)

 بهاره نوروزی  1396/10/24 سلامتی و تناسب اندام   782
خوردن مواد غذایی با معده ی خالی

خوردن مواد غذایی با معده ی خالی : معده درد، زخم معده، ورم و دردهای ناشی از آن از جمله بیماری های شایعی است که بسیاری از افراد امروزه از آن رنج می برند. در این پست می خواهیم به خوردن مواد غذایی با معده ی خالی اشاره کنیم که برای بهبود عملکرد معده ی شما مفید هستند.

در پست خوردن مواد غذایی با معده ی خالی (قسمت اول) هفت مورد از مواد غذایی را به شما معرفی کردیم که خوردنشان با معده ی خالی ضرر دارد. اگر به مطالعه ی قسمت اول علاقمند هستید در ادامه لینک آن برایتان آورده شده است.


حتما بخوانید: خوردن مواد غذایی با معده ی خالی (قسمت اول)


خوردن مواد غذایی با معده ی خالی که برای شما مفید هستند :

سیب

خوردن سیب در هر زمانی از شبانه روز به شما توصیه می شود. سیب در معده خشن نیست و دارای آنزیم هایی مانند پکتین است که به خوبی هضم شده و موجب بهبود عملکرد سیستم گوارش می شود. همه ی قسمت های سیب مخصوصا پوست و دانه های آن را بخورید و تا جایی که امکان دارد فقط چوب آن را باقی بگذارید.

هندوانه

خوردن هندوانه با معده ی خالی نیز توصیه می شود چرا که هندوانه حاوی مقدار زیادی آب است و به همین دلیل یک ترکیب ملایم برای معده می باشد. هندوانه حاوی مقادیر بالایی از لیکوپن است که سلامت قلب و چشم را بهبود می بخشد.

 

آجیل ها و مغزها

آجیل یک میان وعده خوب و مناسب  صبحانه است. آجیل ها حاوی چربی های سالم هستند و به راحتی در شکم هضم می شوند. همچنین مصرف آجیل ها و مغزها Ph معده را تنظیم می کند.

تخم مرغ

یکی از بهترین مواد غذایی که مصرف آن در وعده ی صبحانه و با معده ی خالی توصیه می شود تخم مرغ می باشد . تخم مرغ حاوی مواد انرژی زا بوده و در وعده ی صبحانه می تواند انرژی لازم برای کل روز شما را فراهم کند.

 

عسل

عسل تقویت کننده ای ملایم برای ایمنی معده است. عسل را بر روی نان جو و غلات کامل در وعده ی صبحانه اضافه کنید تا انرژی و شادابی لازم را به دست آورید. عسل باعث افزایش سروتونین در بدن شما می شود تا مغز شما با قدرت بیشتری فعالیت کند.

 

سبزیجات پخته

خوردن سبزیجات خام با معده ی خالی مشکلاتی را در پی دارد که در صورتی که این سبزیجات نرم و پخته شوند نه تنها آن مشکلات به وجود نمی آیند بلکه برای معده و سیستم گوارش مفید هم هستند. البته این قانون شامل تمامی سبزیجات نمی شود شما می توانید هویج و کاهوی خام را بدون هیچ مشکلی با معده ی خالی مصرف کنید.

بلوبری، تمشک و توت فرنگی

تحقیقات نشان می دهد خوردن بلوبری، تمشک و توت فرنگی موجب تنظیم متابولیسم شده و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و برای معده نیز ضرری ندارد.

 

صبحانه با جو دو سر پرک (اوتمیل)

اوتمیل بهترین ماده ی غذایی است که می توان با معده خالی مصرف کرد. مصرف جو دوسر برای کاهش وزن مفید است و کلسترول را کاهش می دهد.


حتما بخوانید: اوتمیل ، میان وعده ی رژیمی


بلغور جو دوسر همچنین از جذب اسید هیدروکلریک جلوگیری می کند، بنابر این می توان این ماده ی غذایی را به همراه مواد غذایی که نباید با معده ی خالی مصرف شوند خورد تا اثرات سو آنها را خنثی کند.

مربوط به بخش سلامتی

منبع : troab

طراحی سایت ارزان - گره نرم افزاری آیدین

نظرات

مطالب مشابه

مطالب مرتبط

پست های تصادفی

آرشیو

لینک های مرتبط