ده دلیل محکم برای پیاده روی روزانه

 بهاره نوروزی  1396/8/7 سلامتی و تناسب اندام   613
پیاده روی روزانه

همه ی ما از فواید زیاد پیاده روی روزانه خبر داریم و می دانیم که در هر شرایط فیزیکی و جسمانی که قرار داشته باشیم پیاده روی منیسب ترین فعالیت برای بهبود وضعیت ماست و بدون اینکه آسیبی به بدن ما برساند هر کس می تواند با توجه به شرایظش این کار را بدون هزینه انجام دهد. در تمامی ورزش ها ممکن است ورزشکار آسیب ببیند اما در پیاده روی اگر کفش مناسب و مسیر مناسب انتخاب شود این احتمال بسیار کم است. چه لزومی دارد تا هزینه های زیادی را به باشگاه های ورزشی بدهید و پس از آن با بهونه های مشغله و غیره و غیره به باشگاه نروید بهتر است از همین امروز به دوست صمیمی خود زنگ بزنید و اورا به یک پیاده روی لذت بخش در هوای زیبای پاییزی دعوت کنید اگر دوستتان بهانه آورد در زیر ده دلیل محکم برایتان آورده ایم تا بتوانید او را مجاب کنید.

دلایل محکم برای اینکه تصمیم خود را برای پیاده روی روزانه جدی کنید:


 ۱- پیاده روی روزانه از دیابت نوع ۲ پیشگیری می‌کند:
 
برنامه‌های پیشگیری از دیابت نشان داده‌اند که ۱۵۰ دقیقه پیاده روی در طول هفته و کاهش فقط ۷ درصد از وزن بدنتان (حدوداً ۵ تا ۷ کیلوگرم) می‌تواند ۵۸ درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.


۲- پیاده روی عمر شمارا طولانی تر می کند:
 مطالعه انجام شده دراین خصوص نشان می‌دهد میزان مرگ و میر در میان مردان بازنشسته‌ای که روزانه کمتر از ۵/۱ کیلومتر پیاده روی دارند دو برابر مردانی بود که روزانه بیش از دو مایل پیاده روی می‌کردند.


۳- پیاده روی قلب شما را نیرومند می‌سازد:

مطالعه ای که در این خصوص بر روی ۷۲۴۸۸ پرستار انجام شد نشان داد افرادی که ۳ ساعت یا بیشتر در طول هفته پیاده روی داشتند در مقایسه با زنانی که پیاده روی نداشتند ۳۵ درصد کاهش خطر حملات قلبی و دیگر مشکلات قلبی را نشان دادند.


۴- پیاده روی برای مغز مفید است:

 مطالعه ای که بر روی پیاده روی و تأثیر آن بر عملکردهای ذهنی انجام شد نشان داد زنانی که معادل یک ساعت و نیم در طول هفته پیاده روی داشتند به صورت چشمگیری عملکرد ذهنی بهتری را در مقایسه با زنانی که کمتر از ۴۰ دقیقه در طول هفته پیاده روی داشتند نشان می‌دادند.


۵- پیاده روی برای استخوان‌هایتان مفید است:

تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که یائسگی را پشت سر گذاشته‌اند و تقریباً ۵/۱ کیلومتر در روز پیاده روی دارند چگالی استخوان‌های کل بدنشان نسبت به زنانی که مسافت‌های کمتری را می‌پیمودند بالاتر بود، همچنین پیاده روی برای پایین آوردن سرعت از دست رفتن استخوان‌های پا نیز بسیار مؤثر است.


۶- پیاده روی علائم افسردگی را تسکین می‌دهد:

 ۳۰ دقیقه پیاده روی، ۳ تا ۵ بار در هر هفته به مدت ۱۲ هفته، علائم افسردگی را حدود ۴۷ درصد کاهش می‌دهد.


۷- پیاده روی میزان خطرابتلا به سرطان پستان و کولون (روده بزرگ) را کاهش می‌دهد:

 زنانی که معادل یک ساعت و ۱۵ دقیقه تا ۲ ساعت و نیم در هفته پیاده روی سریع دارند نسبت به زنان بی تحرک ۱۸ درصد خطر کمتری برای ابتلا به سرطان پستان دارند. مطالعات بسیاری نشان داده است که ورزش می‌تواند از سرطان کولون پیشگیری کرده و در افراد مبتلا به این بیماری نیز اثرات ورزش منظم به شکل افزایش کیفیت زندگی و کاهش میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری خود را نشان می‌دهد.


۸- پیاده روی سلامت عمومی بدن را بهبود می‌بخشد: فقط ۳ بار در طول هفته و هر بار ۳۰ دقیقه پیاده روی به صورت چشمگیری می‌تواند سلامت سیستم قلبی ریوی را تأمین نماید.


۹- پیاده روی به شکل مسابقات کوتاه مدت هم سطح سلامتی را ارتقاء می‌دهد: مطالعه زنان کم تحرک نشان می‌دهد که پیاده روی در طی یک رقابت کوتاه مدت (۳ مرحله پیاده روی ۱۰ دقیقه‌ای روزانه) منجر به پیشرفت مشابهی در سلامتی شده و یا حداقل منجر به کاهش چربی بدن با افزایش زمان آن می‌شود (یک پیاده روی ۳۰ دقیقه‌ای روزانه)


۱۰- پیاده روی عملکرد فیزیکی بدن را بهبود می‌دهد:

تحقیقات نشان می‌دهد که علاوه بر این که پیاده روی تناسب اندام و عملکردهای فیزیکی (بدنی) را بهبود می‌بخشد از ناتوانی‌های جسمی در افراد مسن هم جلوگیری می‌کند.

به نقل از نوروزانه

طراحی سایت ارزان - گره نرم افزاری آیدین

نظرات

مطالب مشابه

پست های تصادفی

آرشیو

لینک های مرتبط