راه کارهایی برای کمر باریک شدن

 بهاره نوروزی  1396/9/14 سلامتی و تناسب اندام   372
کمر باریک

راه کارهایی برای کمر باریک شدن

با این راه کار های ساده در کمتر از یک هفته کمر باریک تر شوید

سلیقه ی افراد در داشتن تناسب اندام متفاوت است برخی معتقد هستند اندام زنان لاغر زیباست و برخی می خواهند سینه و باسن برجسته داشتهباشند. عده ای از ران های بزرگ بدشان می آید و عده ای برعکس. اما آن چه در میان همه ی افراد مشترک است این است که هیچکس از شکم و پهلو خوشش نمی آید و همه در درجه ی اول می خواهند شکمی تخت و کمری باریک داشته باشند . 

اندامی با کمر باریک به ژنتیک نیز بسیار بستگی دارد به طوری که استخوان های قفسه سینه در برخی افراد هفتی شکل تر از سایرین است اما آن چه مسلم است این است که تا وقتی که گوشت های کناره ی کمر با انگشتان دست قابل گرفتن باشند می توان این ناحیه را باریکتر کرد. و اگر قابل گرفتن نباشند و فرد بسیار لاغر باشد و بخواهد کمری از این باریک تر داشته باشد دو راه کار دیگر به کار می آید اینکه عضلات باسن و ران ها و سینه و شانه ها را تقویت کند و یا اینکه با عمل جراحی استخوان های انتهایی قفسه سینه را بردارد.  بسیاری از بازیگران با همین عمل جراحی کمر خود را باریک کرده اند.

در ادامه راه کارهایی برای کمر باریک شدن آورده ایم.

رژیم غذایی مخصوص

نیاز انرژی یک فرد عادی به طور متوسط 2000 کالری در روز است. در افرادی که دچار مشکل چاقی هستند،ژیم لاغری مناسب بر اساس 1500 کالری تنظیم می شود که فرد حداقل 2 کیلوگرم در ماه کاهش وزش پیدا می کند.

نمونه غذایی یک روز بر اساس 1500 کالری :

صبحانه: 1

لیوان شیر + 2 کف دست نان سنگک + 30 گرم پنیر (یک قوطی کبریت) + 2 عدد گردو

ساعت 10:

1 عدد سیب + 1 عدد خیار (یا دو عدد میوه فصل) + چای و چند عدد توت خشک

ناهار:

یک سیخ جوجه کباب که دارای 5 تا 6 تکه گوشت است + 10 قاشق برنج که بدون روغن پخته شده است + 1 لیوان دوغ + 1 پیش دستی سبزی خوردن + 1 کاسه ماست

عصرانه:

چای و 2 عدد بیسکویت سبوس دار

شام:

یک عدد تخم مرغ پخته به همراه 1 قاشق مرباخوری کره + 1 کف دست نان + سالاد یک کاسه بزرگ + 1 قاشق مرباخوری روغن زیتون، آبلیمو، فلفل و نمک خیلی کم، 1 کاسه ماست یا 1 لیوان دوغ

دفع مواد زائد

بهترین راه برای دفع مواد زائد بدن خوردن آب است. هر فرد معمولی باید روزی 8 لیوان آب بنوشد. برای کسانی که قصد دارند لاغر شوند این تعداد به 10 تا 12 لیوان در روز می رسد. نوشیدن این مقدار آب سبب می شود که سیستم گوارشی بدن به خوبی فعالیت کند و مواد سمی و زائد از بدن خارج شود

تنفس صحیح

خیلی از مردم به خوبی تنفس نمی کنند. تنفس اشتباه باعث می شود اکسیژن لازم به بدن نرسد و این موضوع روند فعالیت اعضای بدن را دچار مخاطره می کند. تنفس صحیح به این معنا است که شما باید از طریق بینی عمل دم را انجام داده را به صورت عادت برای خود درآورید. هر روز صبح چند دقیقه عمل دم و بازدم را تکرارکنید و این کار را در انتهای روز نیز انجام دهید. این تمرین باعث می شود به صورت ناخودآگاه شما با تنفس صحیح آشنا و آن را انجام دهید.

ورزش

دراز و نشست: از راحت ترین و مؤثرترین ورزش ها برای برطرف کردن چربی شکم است. در این ورزش با فشار زیادی که به عضلات شکم وارد می شود، این عضلات قوی شده و شکم به حالت اولیه باز می گردد. مدت ورزش چند روز یا چند هفته نیست بلکه باید آن را مداوم انجام داد.

نکته مهم در تمرینات ورزشی این است که این ورزش ها در صورتی کارایی دارند که به درستی و دقت نظر اجرا شوند و در غیر این صورت نه تنها مفید نخواهند بود بلکه به بدن نیز آسیب می رسانند.

ماساژ

ماساژ شکم یکی از مؤثرترین راه ها برای کوچک نمودن شکم است. برای انجام این کار باید از یک نفر کمک بگیرید. بر روی زمین یک زیرانداز نرم و راحت پهن کنید و بر روی آن دراز بکشید. ناحیه شکم خود را با روغن زیتون چرب کنید و از دوست یا یکی از اعضاء خانواده بخواهید که به آرامی شکم شما را به مدت 10 دقیقه ماساژ دهد. توجه داشته باشید که این ماساژ نباید با فشار و قدرت باشد و باید به آرامی و دقت انجام گیرد.

آرامش درونی

عدم آرامش فکری و روحی یکی از عواملی است که باعث چاقی می شود. اگر می خواهید چربی های شکم شما هر چه زودتر آب شود و به وزن ایده آل برسید باید با انجام تمرینات مختلف آرامش درونی را برای خود فراهم کنید. این تمرینات معمولاً در ابتدا و انتهای روز انجام می شود و شامل تمریناتی است که شما را به تمرکز و تخلیه انرژی منفی و در نتیجه آرامش می رساند.

به نقل از نوروزانه

طراحی سایت ارزان - گره نرم افزاری آیدین

نظرات

مطالب مشابه

پست های تصادفی

آرشیو

لینک های مرتبط