راه کارهایی ساده برای کاهش وزن و تناسب اندام همیشگی

 بهاره نوروزی  1396/9/12 سلامتی و تناسب اندام   520
کاهش وزن

کاهش وزن

راه کارهایی ساده برای کاهش وزن و تناسب اندام همیشگی

تجربیات نویسنده در کاهش وزن و حفظ تناسب اندام با راه کارهای عملی و بسیار ساده

در ادامه شما شاهد راز های کاهش وزن و حفظ تناسب اندام من در طول زندگیم هستید و باید خدمتتان عرض کنم که تمام این راه کارها امتحان شده بوده و در طول این چند سال بزرگسالی ام هر گاه که آن هارا رعایت کردم بسیار خوش اندام شدم و شادی و سلامتی با من همراه بود و هر بار که آن هارا فراموش کردم دچار اضافه وزن شده و پشیمانی عایدم شد. بنابر این این نکات را با شما هم در میان می گذارم. بعد از این که کامل متن زیر را خواندید نتیجه گیری با خود شماست.

قبل از هر چیز تصمیم بگیرید که می خواهید یک روش زندگی سالم را جایگزین زندگی قبلی خود کنید و تا همیشه این کار را ادامه خواهید داد.

سحر خیز باشید و صبح زود از خواب بیدار شوید. از شب بیداری های بی مورد بپرهیزید.

در اولین روز صبح وقتی از خواب بیدار شدید به دستشویی رفته و سپس خود را وزن کنید. و وزن را در گوشه ای یادداشت کنید و به خود بگویید من می خواهم سالم زندگی کنم و بدن سالمی داشته باشم و امیدوارم وزنم هم کاهش پیدا کند و دیگر به وزنتان فکر نکنید. تا ماه آینده که دوباره خودتان را وزن کنید.

سپس یک لیوان آب ولرم به همراه دو قاشق آب لیمو و یا سرکه سیب که در مطالب قبلی از خواص بیشمار آن در زیبایی پوست و مو و درمان بیماری ها و تناسب اندام گفتیم میل کنید.آب لیمو نیز خاصیت کالری سوزی داشته و حاوی ویتامین سی می باشد.

نیم ساعت پس از آن صبحانه میل کنید. تخم مرغ آب پز به همراه مقدار محدودی نان صبحانه ی خوبی است. مقدار نان بستگی به این دارد که شما چه وزنی دارید و چه جنسیتی و آیا می خواهید وزنتان کاهش یابد یا ثابت بماند . خانم های جوان دو کف دست نان در هر وعده ی غذایی برای کاهش وزنشان کافی است. در صبحانه تا جایی که می توانید از گوجه فرنگی و سبزیجات تازه و خیار استفاده کنید. کرن فلکس رژیمی و نان و پنیر نیز برای صبحانه خوب است. حلیم و کره و مربا و خامه را اگر می خواهید سفت و سخت لاغر شوید نخورید در غیر اینصورت بسیار کم مصرف کنید.

در رژیم های کاهش وزن بسیار توصیه می شود تا در بین وعده های غذایی اصلی میان وعده های کوچکی میل کنیم تا گرسنگی بدن برطرف شده و در زمان وعده ی غذایی اصلی پر خوری نکنیم .

مثال هایی برای میان وعده مثل یک لیوان چای سبز و یا یک لیوان شیر کم چرب با یک بسکوییت ساقه طلایی و یا به همراه یک عدد خرما،یا چند عدد توت خشک یا کشمش،اوتمیل وانواع سوپ ها و پتاژهای کم کالری  یا یک واحد میوه میل کنید، سبوس بسیار برای بدن و پوست و مو و رژیم غذایی مفید است بهتر است از داروخانه ها تهیه شود یک کاسه ماست کم چرب به همراه چند قاشق سبوس ،ماست با قطعه های میوه و یا سبزیجات ،ده عدد بادام یا پسته و یا هر مغز دیگر ...

بهترین زمان برای خوردن این میان وعده ها در ساعت 10 صبح،5 عصر می باشد. صبحانه در ساعت 7 یا 8 صبح و ناهار 1 بعد از ظهر و شام 7 یا 8 شب میل شود. در این صورت در تمامی طول روز مواد غذایی کم کالری و مقوی به بدن می رسد.

در مابین این 5 وعده ی غذایی نیز باید آب بنوشید. نیم ساعت قبل از وعده های اصلی موجب کم خوری می شود .در آب هایی که می نوشید  تخم شربتی و اسفرزه و خاک شیر  بریزید و بعد از 5 دقیقه میل کنید. شب قبل از خواب و صبح بعد از بیدار شدن و نیم ساعت قبل از هر وعده ی غذایی حتما یک لیوان آب بنوشید . عادت کنید که آب خیلی سرد نخورید.

دم کرده رازیانه بسیار لاغر کننده و برای خانم ها مفید است.

دم کرده چای سبز با هل و دارچین بسیار خوشمزه و برای کاهش وزن مفید است. از چوب دارچین استفاده شود.

در این دم کرده ها می توانید یک قاشق چای خوری عسل نیز بریزید که بسیار مقوی و برای لاغری مفید است.

هر دم کرده ی دیگری که متخصصان توصیه می کنند را اگر باب میلتان بود جایگزین این دم کرده ها کرده و در میان وعده ها یا به جای آب بنوشید.

در مصرف نان و برنج زیاده روی نکنید . اگر خانم جوانی هستید و قصد کاهش وزن دارید روزی 8 تا 10 قاشق برنج مصرف کنید. برنج قهوه ای بهترین جایگزین برنج سفید است. نان هم در هر وعده یک یا دو کف دست. نان های کامل و سبوسدار بهتر می باشند.

در طول روز 5 واحد میوه و سبزی میل کنید. این واحدها شامل یک کاسه سالاد یا سبزی خوردن و یک عدد میوه متوسط است. در میان وعده ها میوه و با غذاها سبزیجات میل کنید.

از خوردن شکر و قند بیش از حد و شیرینی جات و چربی های مضر و گوشت های فرآوری شده و سرخ کردنی بپرهیزید و خوراکی هایی مثل چیپس و پفک و کیک و نوشابه و ... تنقلات باید بسیار محدود باشد. فقط یک عدد یا دو تا پفک اگر خیلی مایلید بخورید.یک قطعه کوچک کیک و ... اگر با اراده هستید اصلا نخورید.

در طپخ غذاها از روش گریل،بخارپز ،آب پز،کبابی و کته برای برنج استفاده کنید.

مرغ و ماهی را با سبزیجات و ادویه جات جدید و جالب و زیاد بسیار معطر کنید. از زنجفیل در معطر کردن آن ها استفاده کنید و یا دم کرده ی زنجفیل با چای را بنوشید.

از روغن زیتون و کنجد به جای روغن معمولی به مقدار کم استفاده کنید.

از ماشین کمتر استفاده کنید و پیاده روی کنید. تا جایی که می توانید ورزش کنید و با بچه ها بازی کنید و به کوه نوردی و دوچرخه سواری بروید و به باشگاه بروید و برقصید و پیاده بروید نان تازه بگیرید و سبزیجات و میوه های کم و تازه بخرید. و با خود بگویید من عاشق پیاده روی ،بازی ،باشگاه، ورزش ، استخر، رقص و خندیدن هستم. برای تعطیلات برنامه ریزی کنید و وسایل بازی حرکتی مثل طناب و توپ و راکت و دسته تنیس را با خود آشتی دهید.

تصمیم بگیرید که انسان فعال و شادی باشید. به کمک کردن به دیگران به چشم فعالیت بدنی نگاه کنید و خانه ی مادربزرگتان را با سرعت جارو دستی بزنید و ... کارهای انسان دوستانه و کمک مالی به فقرا و آموزس های رایگان در شبکه های اجتماعی و عبادت و کارهای معنوی موجب آرامش روح و روان شده و به اهداف ما کمک می کند.

در رستوران ها چون حتی غذاهای آب پز و کباب را نیز چرب تهیه می کنند خوراک آب پز و یا کباب را بدون نان و برنج و در پرس کوچک سفارش دهید. در صورت امکان فقط سالاد های گوشت دار بدون سس میل کنید.

یک روز را به عنوان روز خوردن هر آن چه دلتان خواست مشخص کنید . مثلا برای من دهم هر ماه روزی است که می توانم یک پرس کامل لازانیا و نون خامه ای و پیتزا و ... هر چیزی که دوست دارم میل کنم. فقط مواظب باشید حالتان خراب نشود.

امیدوارم زندگی شاد و زیبایی داشته باشید. این رژیم غذایی را تا آخر عمرتان ادامه داده و هر روز دانش خود را نسبت به شاد و سالم زیستن افزایش دهید.

 

طراحی سایت ارزان - گره نرم افزاری آیدین

نظرات

مطالب مشابه

پست های تصادفی

آرشیو

لینک های مرتبط