غذاهایی که موجب کاهش وزن شده و هرچقدر بخورید شما را چاق نمی کنند

 بهاره نوروزی  1396/10/6 سلامتی و تناسب اندام   881
دانلود کتاب الکترونیکی طراحی سایت ارزان - گره نرم افزاری آیدین کاهش وزن

کاهش وزن ، رژیم، چاقی، اضافه وزن، کالری، برنامه ی غذایی، لاغری و ...اگر شما هم با این کلمات سر و کله میزنید لیست غذاهایی که باعث افزایش وزن نمی شوند به شما کمک خواهد کرد.

این کلمات اصطلاحاتی است که بیشتر ما امروزه با آن سر و کار داریم. آرزوی بسیاری از افراد است که بتوانند بدون این که چاق شوند هر چقدر خواستند بخورند. برخی مواد غذایی وجود دارند که علاوه بر اینکه خوردن آن ها موجب افزایش وزن نمی شود بلکه حتی ممکن است اثرات آن ها بر روی سیستم بدن موجب افزایش سوخت و ساز و کنترل وزن نیز بشود.

در ادامه با 12 مورد از این غذاها آشنا خواهیم شد.

1. پاپکورن یا ذرت بو داده

عالی نیست که شما می توانید فیلم مورد علاقه ی خود را تماشا کنید و هر چقدر که خواستید ذرت بو داده بخورید بدون اینکه نگران اضافه وزن باشید. اما این در صورتی است که به این خوراکی خوشمزه پنیر و روغن و کره و شکر و نمک بیش از حد اضافه نشده باشد. اگر میخواهید هر چقدر خواستید ذرت بوداده بخورید فقط کمی کف قابلمه را چرب کنید و اندکی نمک بپاشید و درش را بگذارید وقتی داغ شد یک مشت ذرت مخصوص این کار را به داخل قابلمه ریخته و درش را بگذارید. ذرت ها یکی یکی شروع به ترکیدن می کنند و شما می توانید به صورت داغ و تازه و خوشمزه نوش جان کنید.

 

2. کرفس

ساقه ی کرفس یکی از بهترین خوراکی هایی است که برای کاهش وزن می توان مصرف کرد. این سبزی مفید علاوه بر اینکه منبع غنی فیبر است. بلکه حاوی انواع ویتامین ها و پتاسیم نیز بوده و دارای موادی است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته ی مغزی را کاهش می دهد. البته ممکن است طعم آن را دوست نداشته باشید اما این بار که به سبزی فروشی رفتید حتما کرفس بخرید و سعی کنید با روش های مختلف پخت آن را امتحان کنید. البته مصرف آن بیشتر به صورت خام توصیه می شود. پیشنهاد من به شما ترکیب عالی است که یکی از دوستانم به من پیشنهاد داد. ترکیب آب کرفس تازه با آب هویج و چند قطره عصاره ی وانیل. این نوشیدنی عالی بسیار خوشمزه و دلچسب است و تمامی خواص کرفس و هویج را دارد.

3. بادمجان

بر خلاف تصورات قدیمی که فکر می کردند بادمجان خاصیتی ندارد باید بگوییم که بادمجان منبع غنی از پتاسیم، منگنز، ویتامین K و ... بوده و اگر به صورت صحیح پخته شود میتوانید هرچقدر که خواستید از آن بخورید. اما متاسفانه بسیاری از ما برای اینکه بادمجان خوشمزه تر شود آن را در مقدار زیادی روغن سرخ می کنیم که به یک بمب چربی تبدیل می شود. بادمجان را پس از این که پوست کندید به نمک آغشته کنید و نیم ساعت به آن استراحت دهید و سپس بشویید و خشک کنید در این صورت روغن کمتری را به خود جذب می کند . اگر واقعا مجبور هستید که بادمجان را سرخ کنید با اندکی روغن ماهیتابه را چرب کرده و کمی بادمجان را تفت دهید و سپس یا در ماهیتابه رژیمی اجازه دهید تا مغز پخت شود و یا در خورشت بریزید تا ادامه ی پخت خود را طی کند یا یک استکان آب روی آن بریزید. بادمجان را بخار پز کرده و با نمک و آبلیمو بصورت دورچین به همراه غذا مصرف کنید. بسیار خوشمزه و پرفایده بوده و می توانید هر اندازه که خواستید میل کنید. می توانید آن را در فر یا بصورت کبابی نیز مصرف کنید. برای تهیه کشک و بادمجان و یا بورانی بادمجان کبابی را امتحان کنید.

4. مرکبات


حتما بخوانید: سیر تا پیاز ویتامین سی از فواید تا خطرات


اگر چه گفته می شود مصرف بیش از اندازه میوه موجب افزایش وزن می شود اما مرکبات از این قاعده مستثنی بوده و می توانید هر چقدر خواستید این منابعغنی ویتامین سی را بخورید و پوستی با طراوت و سالم داشته باشید.

5. هندوانه

92 درصد هندوانه آب است و شما می توانید با خوردن این میوه ی خوشمزه کمبود آب بدنتان را جبران کنید. توصیه می شود ورزشکاران بعد از ورزش هندوانه بخورند این میوه برای جلوگیری از بیماری های پروستات مفید بوده و حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های ضروری بدن است.

6. جلبک ها

جلبک ها را می توان به صورت مواد غذایی مکمل استفاده کرد. این مواد غذایی بهبود دهنده ی عملکرد تیروئید بوده و به همین دلیل سوخت و ساز بدن را تنظیم می کنند.خوردن این مواد به هیچ عنوان وزن را افزایش نمی دهد.

7.کدو سبز

کدو یک غذای کاملا رژیمی و پر خاصیت می باشد و اگر به صورت خام خورده شود و یا با روش پخت های صحیح پخته شود شما می توانید هر چقدر که خواستید کدو بخورید.

8. خیار

ما کمتر از خیار در تهیه غذاهایمان استفاده می کنیم اما می توانیم با مصرف روزانه آن در سالاد یا به عنوان میان وعده از آب و فیبر ان استفاده کنیم. خیار بسیار کم کالری بوده و می توان از آن هر اندازه که خواستیم بخوریم.

9. چغندر


حتما بخوانید: خواص شلغم


چغندر به سوخت و ساز بدن کمک می کند و در عین حال حاوی مواد معدنی و ویتامین سی می باشد و تقویت کننده ی سیستم ایمنی و کبد می باشد. شما می توانید از آن در سالاد ها و به عنوان دورچین غذاها استفاده کرده . این ماده ی غذایی خونساز بوده و شما می توانید هر چقدر خواستید از آن بخورید و کاهش وزن نیز پیدا کنید.

10. تخم مرغ

اگر تخم مرغ بصورت آب پز پخته شود بهترین غذا برای رشد ماهیچه ها و کاهش چربی های بدن است. ازخواص بی نهایت تخم مرغ در رزیم غذایی هر چقدر که بگوییم کم است نکته اصلی این است که با وجود اینکه زرده ی تخم مرغ حاوی مواد غذایی مفیدی می باشد بسیاری آن را به خاطر داشتن کلسترولو چربی توصیه نمی کنند.

11. آناناس

آناناس میوه پر طرفدار و خومزه ای است که حاوی ویتامین سی و آنتی اکسیدان بوده و برای سلامتی و رشد استخوان ها مفید است. همچنین تقویت کننده سیستم ایمنی می باشد بهبود دهنده ی بینایی بوده و برای هضم غذا مفید است. حواستان باشد که کمپوت آناناس حاوی مقادیر زیادی شکر بوده و رژیمی نمی باشد.

12. سیب

بهتر است سیب را با پوست میل کنید چرا که بیشتر فیبر سیب در پوست آن است و به عنوان یک میان وعده می تواند شما را بسیار سیر کند سیب موجب هضم بهتر غذا شده و حاوی آنزیم های مفید،مواد معدنی و مغذی می باشد. ویتامین های زیادی داشته و برای کاهش وزن بسیار توصیه می شود.

مربوط به بخش زیبایی سلامتی و تناسب اندام

منبع : troab

طراحی سایت ارزان - گره نرم افزاری آیدین

نظرات

مطالب مشابه

مطالب مرتبط

پست های تصادفی

آرشیو

لینک های مرتبط