غذاهایی که مصرف آن ها به ترک نیکوتین کمک خواهد کرد

 بهاره نوروزی  1396/10/25 سلامتی و تناسب اندام   887
ترک نیکوتین

ترک نیکوتین : سیگار کشیدن و اعتیاد به نیکوتین از عادت های ناپسندی است که اثرات مضر آن بر روی بدن اثبات شده است. در ادامه فهرستی از غذاهایی که مصرف آن ها در هنگام ترک نیکوتین به شما کمک می کند را برایتان آورده ایم.

هر چه زودتر اقدام به ترک سیگار کنیم راحت تر می توانیم بدن خودمان را از شر نیکوتین و اثرات نا به هنجارش نجات دهیم. مواد غذایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم در عین حال که موجب دفع نیکوتین از بدن می شوند و آثار به جا گذاشته ی آن روی سیستم تنفسی و قلب و غیره را بهبود می بخشند بلکه حتی میل به مصرف دوباره و اعتیاد را نیز کاهش می دهند. در ادامه به این مواد غذایی می پردازیم.

غذاهایی که مصرف آن ها به ترک نیکوتین کمک خواهد کرد :

میوه و سبزیجات

به طور کلی مصرف میوه ها و سبزیجات به دفع مواد مضر و ترک نیکوتین کمک می کند. ویتامین سی موجود در میوه ها و سبزیجات بهترین ماده ای است که به دفع نیکوتین کمک می کند. بیشتر میوه ها و سبزیجات تازه منبع خوبی از ویتامین سی هستند که در عین حال موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش تعداد گلوبول های سفید خون می شود.

آب


حتما بخوانید: فواید نوشیدن آب برای لاغری


مصرف روزانه 8 تا 12 فنجان آب به تمامی افرادی که می خواهند مواد سمی و نیکوتین حاصل از مصرف سیگار از بدنشان دفع شود توصیه می شود. مصرف آب موجب می شود تا بدن سوخت و ساز بهتری انجام دهد و با ادرار بیشتر و عرق کردن از سطح پوست موجب دفع سریعتر نیکوتین می شود.

پرتقال

فقط یک سیگاری می فهمد که بعد از خوردن پرتقال اصلا سیگار نمی چسبد و دهان آن ها مزه ی خاصی می گیرد. پرتقال منبع غنی ویتامین سی بوده و متابولیسم را افزایش می دهد. همچنین به کنترل استرس روانی حاصل از ترک سیگار کمک می کند.

کیوی

کیوی دارای ویتامین های A  و E و C می باشد و می تواند ضررهایی را که مصرف سیگار به بدن وارد کرده به نوعی جبران کند.

آب هویج

همان طور که می دانید نیکوتین آسیب زیادی به پوست وارد می کند و آب هویج با دارا بودن ویتامین های A، B، C و K موجب برطرف شدن مشکلات پوستی می شود.

 

کلم بروکلی


حتما بخوانید : کلم بروکلی : معروف ترین سبزی ضد سرطان


کلم بروکلی غنی از ویتامین های C و B5 است و همچنین متابولیسم را سرعت می بخشد. اما بهترین چیز در مورد بروکلی این است که حاوی مواد تشکیل دهنده ای است که می تواند ریه های سیگاری را از آسیب های مربوط به سموم دود محافظت کند.

اسفناج

اسفناج غنی از اسید فولیک و ویتامین ها بوده و همچنین باعث می شود که اشتهای فرد به مصرف سیگار کاهش پیدا کند.

 

غذاهایی که میل به سیگار را افزایش می دهند:

بعضی از غذاها موجب می شوند که مصرف سیگار بعد از آن ها به بدن بچسبد . یکی از مهمترین این غذاها گوشت است. بنابر این افراد سیگاری باید از مصرف زیاد گوشت قرمز بپرهیزند.

غذاهای تند و شیرین نیز باعث افزایش میل به سیگارمی شوند، از جمله غذاهای Jalapeno، مکزیکی، هندی ، تایلندی، کیک، کوکی ها، بستنی و ... همچنین سعی کنید از مواد غذایی که با سیگار کشیدن هم سو هستند اجتناب کنید. به عنوان مثال، بعضی از افراد سیگاری پس از خوردن یک فنجان چای بیشتر از سیگار خود لذت می برند. و معمولا بعد از نوشیدن چای همیشه سیگار می کشند بهتر است چای سبز بخورید تا بتوانید این ارتباط ذهنی را از بین ببرید.

انجمن ها ی متعددی نیز اغلب برای کمک به افرادی که در حال ترک نیکوتین و سیگار هستند وجود دارند که می توانید در آن ها شرکت کنید.

مربوط به بخش زیبایی سلامتی و تناسب اندام

طراحی سایت ارزان - گره نرم افزاری آیدین

نظرات

مطالب مشابه

مطالب مرتبط

پست های تصادفی

آرشیو

لینک های مرتبط