فواید نوشیدن آب برای لاغری

 بهاره نوروزی  1396/8/14 سلامتی و تناسب اندام   896
آب برای لاغری

فواید نوشیدن  آب برای لاغری

به این هفت دلیل نوشیدن  آب برای لاغری مفید است

امروزه چاقی دارد به یک معضل جهانی تبدیل می شود و افراد چاق در سرار دنیا به دنبال راهکارهایی برای لاغر شدن هستند در پست های قبلی ما مطالب مفیدی را در این رابطه آورده ایم مثل تاثیرات خوردن موادی مثل رازیانه ، زنجفیل و یا برنج قهوه ای در لاغری ، یکی از ثابت شده ترین راه کارهای لاغری دائم  تغییر در عادات غذایی و سبک زندگی افراد است به طوری که فرد عادت به زیاد خوردن سبزیجات و کمتر مصرف کردن نوشابه و این گونه رفتارها نماید.

در این میان نوشیدن روزانه 8 لیوان آب نیز باعث حفظ تناسب اندام و لاغری می شود. نوشیدن آب به دلایل زیر موجب لاغری می شود :

1- غذا را هضم می کند. آب برای دفع مواد زائد از بدن شما ضروری است. بدون دریافت آب کافی، مواد زائد و دفعی در روده های شما جمع شده و باعث افزایش وزن می شوند.

۲- متابولیسم بدن را افزایش می دهد، در نتیجه کالری بیشتری می سوزانید. در عین حال خود آب، کالری ندارد، لذا باعث کاهش وزن می شود. هنگامی که بدن، آب کافی دریافت نکند، سلول های چربی، سفت می شوند و به راحتی نمی سوزند. در نتیجه کاهش وزن سخت تر خواهد شد.

۳- وزن آب بدن را کم می کند. هر چقدر کمتر آب بنوشید، بدن آب بیشتری در خودش نگه می دارد مثل شتر. شتر به دلیل اینکه در بیابان ها و آب و هوای گرم زندگی می کند، نمی تواند به مقدار کافی آب بنوشد، لذا همیشه در بدن خودش آب زیادی نگه می دارد.

وزن بدن بر اساس میزان آبی که می نوشید، تنظیم می شود. لذا هر چقدر آب بیشتری بنوشید، وزن بدن کمتر خواهد شد.


۴- با نوشیدن آب کافی، نیازی به نوشابه های گازدار نخواهید داشت. این نوشابه ها دارای شکر، مواد افزودنی مصنوعی (رنگ دهنده ها و طعم دهنده) هستند و کالری زیادی را به بدن می رسانند، لذا باعث چاقی می شوند. قندهای مصنوعی موجود در نوشابه های رژیمی هم مناسب نیستند.

- گرسنگی را فرو می نشاند. هر چقدر بیشتر آب بنوشید، کمتر غذا خواهید خورد. لذا سعی کنید ۱۵ دقیقه قبل از خوردن غذا، یک لیوان آب بنوشید.

۶- خیلی وقت ها هنگام احساس گرسنگی، در حقیقت بدن شما تشنه است و نیاز به آب دارد، نه غذا. لذا هر وقت احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید. این کار باعث می‏شود لاغر شوید و مجبور نباشید بدون اینکه بدن شما نیاز داشته باشد، غذا بخورید. نوشیدن آب، کاهش وزن شما را راحت‏تر خواهد کرد.

۸- میوه‏ ها، منبع خوبی برای تامین آب هستند. هر چقدر میوه ‏های تازه ی بیشتری بخورید، آب بیشتری دریافت خواهید کرد. بنابراین سعی کنید هر روز علاوه بر نوشیدن ۸ لیوان آب، از میوه‏های تازه به خصوص مرکبات نیز استفاده کنید.
۷- با نوشیدن آب، کبد کار خود را به بهترین نحو انجام می دهد. در نتیجه آب باعث می شود که چربی های بدن، بشکنند. نوشیدن آب زیاد به بدن کمک می کند تا چربی های شکسته شده، دفع شوند.

نوشیدن آب علاوه بر تاثیرات لاغری موجب طراوت بخشیدن به پوست و بهبود کارکرد سایر اورگانهای بدن نیز خواهد شد. در درمان بیماری های مثل سردرد و یا قند خون نیز تاثیرات زیادی دارد.

بری تاثیر بیشتر در نوشیدن آب برای لاغری معمولا بهتر است صبح ناشتا و نیم ساعت قبل از هر وعده ی غذایی و در هنگام تشنگی و ورزش و شب قبل از خواب آب بنوشید.

برای این که آب نوشیدن را فراموش نکنید و به سایر اعضای خانواده نیز یاد آوری کنید می توانید بر روی یخچال و کابینت ها یادداشت هایی را با مضمون فواید نوشیدن آب قرار دهید و یا با نصب تابلو وایت برد در آشپزخانه هربار آب نوشیدنتان را علامت زده و این کار را به یک مسابقه خانوادگی تبدیل کنید. البته دقت کنید که نوشیدن آب بیشتر از این میزان نیز توصیه نشده است.

به نقل از نوروزانه

طراحی سایت ارزان - گره نرم افزاری آیدین

نظرات

مطالب مشابه

مطالب مرتبط

پست های تصادفی

آرشیو

لینک های مرتبط