نه غذای سرشار از پروتئین

 بهاره نوروزی  1396/10/2 سلامتی و تناسب اندام   922
 غذای سرشار از پروتئین

نه غذای سرشار از پروتئین

با اضافه کردن این غذاها به رژیم غذایی خود پروتئین مورد نیاز بدنتان را تامین کنید

پروتئین یکی از مهمترین مواد مورد نیاز بدن است از طرفی کودکان در حال رشد و ورزشکارانی که هدف به دست آوردن تناسب اندام دارند به پروتئین بیشتری نیاز دارند. در ادامه به ده نمونه  مواد غذایی سرشار از پروتئین که بیشترین میزان پروتئین را دارند آورده شده است. برای داشتن تناسب اندام لزومی به گرفتن رژیم های سخت و پیچیده و مشاورین تغذیه حرفه ای ندارید. کافی است در کنار مصرف میوه و سبزیجات تازه و طبخ سالم غذاها در خوردن غذا زیاده روی نکرده و در رژیم خود مواد غذایی پروتئین دار مصرف کنید.


حتما بخوانید: ده راز اندام زیبا و جوانی زنان ژاپنی


نه غذای سرشار از پروتئین :

بروکلی

مقدار ویتامین C داخل بروکلی از پرتقال هم بیشتر است و با دارا بودن مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان مثل یک مامور نجات به بازسازی عضلات و بهبود سیستم ایمنی می‌پردازد. بروکلی در ضمن حاوی مواد شیمیایی گیاهی نیز هست که خواص آنتی-استروژن دارند، یعنی می‌تواند مقدار تستسترون را افزایش دهد و به کاهش ذخیره چربی بدن کمک کند. 

ماست ایسلندی

یک وعده کوچک لبنی با ماست ایسلندی سرشار از پروتئین است (تا ۳ برابر ماست‌های دیگر) و خوشبختانه میزان چربی آن هم صفر است و با تزریق کالری کم به بدن، بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران به حساب می‌آید.

کره بادام

جدای از اینکه یک مکمل عالی برای نان برشته است،سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌ها، مواد معدنی، و فیبر رژیمی نیز هست. علاوه بر اینها معروف است که به بازسازی عضلات بعد از جراحت هم کمک می‌کند. بعد از ورزش آن را میل کنید تا از مزایایش بهرمند شوید.

ماهی قزل‌آلا

یک نمونه  غذای سرشار از پروتئین عالی برای داشتن عضلاتی خالص و بدون چربی قزل‌آلا  است. این ماهی سرشار از پروتئین است. یک قوطی کنسرو قزل‌آلا تا ۳۰ گرم پروتئین دارد. فراتر اینکه چربی‌های داخل آن از سالم‌ترین‌ها در قیاس با بقیه غذاهای پروتئینی مثل مرغ و گوشت قرمز هستند.


حتما بخوانید: سفید کردن دندان به روش گیاهی جالب


نه غذای سرشار از پروتئین :

مرغ

نسبت پروتئین به چربی در مرغ بسیار مناسب است. یک سینه مرغ ۱۷۰ گرمی حدود ۲۰۰ کالری دارد و ۴۰ گرم پروتئین و فقط ۲ گرم چربی وارد بدن شما می‌کند. ضمن اینکه مرغ از جمله بهترین غذاها برای استفاده در سالاد، ساندویچ و انواع غذاهای متنوع است.

 غذای سرشار از پروتئین

تخم‌مرغ

سریع پخته می‌شود، سبک و رضایت‌بخش است و تقریبا برای هر نوع رژیم ورزشی که فکرش را بکنید غذای کاملی است. در هر تخم‌مرغ بین ۵ تا ۶ گرم پروتئین هست و یک تخم‌مرغ متوسط فقط ۶۰ کالری دارد. همچنین آمینو اسیدهای شاخه‌دار نیز به وفور در آن یافت می‌شوند که به توسعه و رشد عضلات کمک می‌کنند.

 نه غذای سرشار از پروتئین :

ماهی تُن

یک قوطی کنسرو تُن ۴۱ گرم پروتئین و فقط ۵ گرم چربی در اختیار شما قرار می‌دهد. البته باید استفاده‌اش را محدود به یک بار در هفته بکنید زیرا در آن کمی جیوه هست. همچنین باید از برندهایی خرید کنید که قوطی‌های آنها عاری از بیسفنول اِی هستند و به اسپرم آقایان صدمه نمی‌زنند.

شیر شکلات

وقتی وزنه می‌زنید پارگی‌های میکروسکوپی در عضلات‌تان ایجاد می‌شود. بدون تغذیه و استراحت کافی نمی‌توانید دستاورهای مناسب داشته باشید. بعد از ورزش، یک بازه ۳۰ دقیقه‌ای در اختیار دارید تا گلیکوژن از دست رفته را بازیابی کنید و انرژی را با مواد مغذی مفید وارد بدن خود نمایید. شیرشکلات حدود ۲۰ تا ۲۵ گرم کربوهیدرات و ۸ تا ۱۱ گرم پروتئین (در هر ۲۳۰ گرم) دارد که آن را به گزینه‌ای عالی برای تغذیه پس از ورزش تبدیل می‌کند. اگر از شیر گاو تهیه شده باشند که دیگر چه بهتر، زیرا ۸۰٪ پروتئین کازئین و ۲۰٪ پروتئین آب‌پنیر خواهند داشت. آمینو اسیدهای موجود در آب‌پنیر بلافاصله به عضلات تزریق می‌شود و آمینو اسیدهای کازئین نیز به مرور مصرف می‌شوند.


حتما بخوانید: ده خوراکی ضد چاقی شکم


 غذای سرشار از پروتئین

گوشت قرمز

گوش قرمز یک منبع اثبات شده پروتئین است و اگر جزو افرادی هستید که می‌خواهید حجم بدنتان را افزایش دهید، مصرف آن حیاتی است. فقط مراقب باشید که گوشت قرمز چرب نخورید، برش‌های کم‌چرب گوشت گاو از پهلو و ران عقب حیوان می‌آیند. هر ۱۰۰ گرم گوشت گاو شامل ۳۰ گرم پروتئین با کیفیت است؛ همچنین منبع خوبی برای  کراتین و ال کراتین است که هر دو به رشد عضلات و بهبود وضعیت قلبی و عروقی کمک می‌کنند. 

مربوط به بخش زیبایی سلامتی و تناسب اندام

طراحی سایت ارزان - گره نرم افزاری آیدین

نظرات

مطالب مشابه

مطالب مرتبط

پست های تصادفی

آرشیو

لینک های مرتبط