پلو آهن

 بهاره نوروزی  1396/9/9 آشپزخانه   721
پلو آهن

پلو آهن

روش پخت یک پلوی خیلی خوشمزه برای رفع کمبود آهن بدن به اسم پلو آهن

همان طور که می دانید کمبود آهن موجب کم خونی مخصوصا در نوجوانان و خانم ها می شود بنابر این مفید ترین راه جذب آهن استفاده از مواد غذایی سرشار از آهن است اگر ما این مواد راا بشناسیم و در تهیه غذاها از آن استفاده کنیم می توانیم این کمبود هارا به بهترین روش و بدون هیچ عوارضی برطرف کنیم.

در این جا پیشنهاد پخت پلویی خوشمزه به اسم پلو آهن را برایتان آورده ام که به نوعی همان پلو عدس خودمان است ولی نسبت مواد به کار رفته در آن تفاوت کرده است. در این پلو به جای این که سه پیمانه برنج و یک پیمانه عدس استفاده شود از دو پیمانه عدس و یک پیمانه برنج استفاده شده است که بسیار مفید و خوشمزه می باشد و پیشنهاد می شود که به همراه فبفل سبز ساتوری شده تهیه شود که ویتامین سی موجود در آن موجب جذب آهن شود.برای اینکه این غذا سالم تر تهیه شود می توانید از روغن های سالم گیاهی و برنج قهوه ای و نمک کم استفاده کنید. برنج و عدس را قبل از مصرف در آب خیس کنید. گوشت چرخ کرده نیز حاوی مقدار زیادی آهن می باشد.

مواد لازم جهت پخت پلو آهن :

عدس                                          2 پیمانه

برنج                                           1 پیمانه

پیاز                                            1 عدد بزرگ

فلفل سبز تند                                   2 عدد متوسط

نمک و فلفل و دارچین                        به مقدار لازم

کشمش پلویی                                 در صورت علاقه به مقدار لازم

گوشت چرخ کرده                           200 گرم

 

روش تهیه پلو آهن :

ابتدا پیاز را خرد کرده و در ماهیتابه به همراه کمی روغن تفت می دهیم و فلفل سبز هارا نیز ساتوری کرده به همراه پیاز ها تفت می دهیم و گوشت چرخ کرده را نیز به آن ها اضافه می کنیم و سرخ می کنیم و ادویه جات لازم را اضافه می کنیم عدس های از قبل در آب خیس خرده را در آب جوش می پزیم و عدس پخته را نیز به مواد اضافه کرده و تفت می دهیم.

آب را در قابله به جوش آورده و برنج خیس شده در آب و نمک را به آن اضافه کرده و زمانی که برنج در حدی پخته شد که دانه های آن بین دو انگشت فشرده شده و تنها نقطه ی سفیدی باقی بماند برنج را آب کش کرده و آن را نیز به مخلوط اضافه کرده کمی تفت دهید. سپس ته قابلمه ای را چرب کرده و روی شعله قرار دهید از ته دیگ نان یا سیب زمینی برای ته آن استفاده کنید و تمامی مواد را در قابلمه دم کنید.

این غذای سرشار از آهن و بسیار خوشمزه را به همراه خانواده میل کرده و لذت ببرید.

 

طراحی سایت ارزان - گره نرم افزاری آیدین

نظرات

مطالب مشابه

مطالب مرتبط

پست های تصادفی

آرشیو

لینک های مرتبط