چگونه کاهش حجم معده موجب لاغری می شود؟راه کارهایی برای کاهش حجم معده به صورت طبیعی

 بهاره نوروزی  1396/12/2 سلامتی و تناسب اندام   194
طراحی سایت ارزان - گره نرم افزاری آیدین کاهش حجم معده

از آن جایی که تناسب اندام و کاهش وزن رابطه ی مستقیمی با میزان غذایی دارد که میل می کنیم بنابراین اگر بتوانیم مقدار غذاهای خورده شده را کنترل کنیم می توانیم موجب تناسب اندام و کنترل وزن خود شویم. با کاهش حجم معده می توان به این مهم دست پیدا کرد. در ادامه با توجه به نظر متخصصین به این مهم پی می بریم که آیا امکان دارد بدون عمل جراحی موجب کاهش حجم معده خود شویم؟


حتما بخوانید: کاهش وزن با رژیم لاغری 30 روزه

 


آیا کاهش حجم معده امکان پذیر است؟

یکی از متخصصین تغذیه به نام کیتلین بروسچی در گفت‌وگو به هافینگتون پست استرالیا می‌گوید،  هر وعده‌ی غذایی که خورده می شود به نوعی ایجاد ورزش در معده شما است چرا که معده به‌طور دائم در حال انبساط و انقباض است. اگر بیشتر مواقع وعده‌های غذایی حجیمی داشته باشید، کم‌کم معده‌تان  تغییر کرده و برای پُرشدن به غذای بیشتری نیاز پیدا می کند.

برای مثال وقتی اولین بار می خواهید بادکنکی را باد کنید، به سختی پر می شود. وقتی باد آن را خالی کنید، دفعه‌ی بعد ، راحت‌تر می‌توانید آن را باد کنید. درواقع اندازه‌ی آن عوض نمی شود، تنها توانایی کشش بادکنک افزایش پیدا می کند و رسیدن به حجم بالا راحت می‌شود. همین موضوع درمورد معده نیز پیش می آید.

بروسچی می‌گوید با خوردن مداوم وعده‌های غذایی حجیم، کالبدشناسی (آناتومی) معده‌ تغییر می‌کند.

برخی افراد که دچار پرخوری عصبی هستند،حتی اگر وزن مناسبی داشته باشند بازهم ظرفیت معده ی بالایی دارند یعنی وزن انسان ها لزوما نشان دهنده ی ظرفیت معده ی آن ها نیست.

موضوع دیگری که بر ظرفیت معده «اثر می گذارد هورمون‌های گرسنگی هستند. اگر ظرفیت معده زیاد باشد، زمان بیشتری طول می‌کشد تا هورمون سیری به مغز برسد.

زمانی که غذای داخل معده هضم شود و بدن هورمون گرلین تولید می‌کند. این هورمون به مغز پیام گرسنگی را می رساند.


حتما بخوانید: راه کارهایی ساده برای کاهش وزن و تناسب اندام همیشگی


کوچک شدن معده با تمرین

به کمک عمل‌های جراحی می توان حجم معده را تغییر داد اما به صورت طبیعی ما قادر به این کار نیستیم. اما با آگاهی ذهنیو رعایت رژیم غرایی سالم و مناسب می توان حجم معده را کاهش داد.

بروسچی می‌گوید: از جمله بهترین راه ها برای کاهش حجم معده و نشانه‌های گرسنگی، انجام تمرینات حضور درلحظه است. با این روش می‌توانید سطح گرسنگی‌تان را بهتر درک کنید.

چگونگی تمرینات حضور در لحظه در زمان غذا خوردن:

غذا خوردن را به آهستگی انجام دهید.

در زمان صرف غذا عجله نکنید.

عوامل حواس پرتی مانند موزیک تند و تلوزیون را قطع کنید.

به ظاهر و بافت و بوی غذا دقت کنید.

 سعی کنید مانند منتقدان غذا به طعم غذا فکر کنید.

وعده های غذایی کوچک و سرشار از مواد مقوی بخورید.

وی عقیده دارد این تغییرات باید به تدریج انجام شود تا شما دچار گرسنگی نشوید.

همچنین وی اضافه می کند: 

  غذاهای حاوی مواد مغذی، میوه‌ها، سبزیجات، گوشت‌های بدون چربی، لبنیات کم‌چربی و غلات کامل مصرف کنید.

چرا که این غذاها زودتر از چربی‌ها، قندهای ساده و غذاهای فرآوری‌شده شما را سیر می‌کنند. مصرف سبزیجات در کوچک کردن حجم معده و کاهش وزن جایگاه ویژه ای دارد. زیرا این مواد بسیار کم کالری بوده و می‌توانند به سیری کمک کنند.

منبع : huffingtonpost

طراحی سایت ارزان - گره نرم افزاری آیدین

نظرات

مطالب مشابه

پست های تصادفی

آرشیو

لینک های مرتبط