مواد غذایی حاوی فسفر که موجب تقویت هوش می شود

 بهاره نوروزی  1396/10/12 سلامتی و تناسب اندام   510
فسفر

فسفر مانند کلسیم و سایر املاح معدنی در رشد و نمو بسیار موثر می باشد. همچنین تقویت کننده ی هوش و حافظه است.

اگر فسفر به اندازه ی کافی به بدن در حال رشد نرسد موجب راشیتیسم می شود.در این جا به منابع غذایی سرشار از فسفر اشاره شده است.

بادام

بادام  مقوی مغز و سلسله اعصاب است.بادام به علت داشتن مواد معدنی زیاد بسیار سنگین و دیر هضم است. افراط در خوردن آن برای معره مضر است. اگر مغز بادام کهنه و فاسد باشد موجب کم اشتهایی و افسردگی می شود. درمان چنین حالتی استفراق و خوردن میوه های ترش است.

باقلا

باقلا دارای فسفر و املاح معدنی زیادی می باشد. فسفر در تقویت مغز بسیار مهم است.

پیاز

به افرادی که کارهای فکری می کنند توصیه می شودکه روزانه 100 گرم پیاز خام به همراه غذا مصرف کنند.

ترب

ترب سرشار از فسفر بوده و مصرف بیش از اندازه ی آن موجب درد شکم می شود.

توت فرنگی

میوه ی توت فرنگی موجب هضم بهتر غذا می شود. عده ای به خوردن این میوه حساسیت دارند. این حساسیت به علت میکروب ها و عوامل خارجی موجود روی میوه هستند. اگر توت فرنگی ها خوب شسته شوند مشکل برطرف می شود.

جو

جو دارای فسفر بوده و نسبت به گندم خواص درمانی زیادی دارد. برای پخت نان و غذاها می توانید از آرد جو استفاده کنید اما در مصرف آن زیاده روی نکنید چرا که موجب اسهال می شود.

زرده ی تخم مرغ

زرده ی تخم مرغ دارای مقادیر زیادی فسفر است اما مصرف زیاد آن به دلیل افزایش کلسترول به بیماران قلبی توصیه نمی شود.

سیب

انواع سیب مخصوصا سیب گلاب دارای فسفر می باشد. سلسه اعصاب را تقویت کرده و باعث سهولت در خواب می شود.

پوست سیب گلاب زخیم بوده و هضم آن مشکل است اما توصیه می شود آن را رنده کنید تا از مواد مفید پوست آن استفاده کنید. به هیچ عنوان سیب را پوست نگیرید.

چغندر 

ساقه و ریشه ی این گیاه خوشمزه حاوی مقدار زیادی فسفر است.خوردن چغندر قند تقویت کننده ی اعصاب بوده و برای حافظه مفید است.

شنبلیله

شنبلیله یکی از مفیدترین سبزی ها بوده که ما از آن در پخت غذاهایمان استفاده می کنیم . خواص بیشمار آن موجب شده است که اروپاییان پودر این گیاه را به مانند دارو به روش های مختلف مصرف کنند.

عدس

عدس منبع غنی آهن و فسفر می باشد . از این

حبوبات خوشمزه در آش ها و خوراک ها و پخت پلو استفاده می شود.

فندق

فندف تقویت کننده ی حافظه و هوش است و مصرف آن برای مبتلایان به قند خون مانعی ندارد. فندق در میان مغز ها غنی ترین منبع فسفر بوده و عذای خوبی برای رشد فکری است.

زیتون

اگر به کارهای فکری مشغول هستید سعی کنید مصرف زیتون را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید زیرا حاوی ماده ی معدنی فسفر است.

کرفس

کرفس مملو از مواد معدنی و فسفر بوده و می توانید آن را به غذاهای خود اضافه کنید و یا آب آن را به صورت روزانه یک فنجان مصرف کنید. اما زیاده روی در مصرف آن مخصوصا برای زنان باردار مضر است. چرا که موجب سقط جنین می شود.

گردو

اگر گردو به همراه انجیر خشک مصرف شود بسیار مفید برای تقویت هوش و حافظه است. گردو سرشار از فسفر بوده و برای بیماران مبتلا به قتد خون هم ضرری ندارد.

هویج

هویج تقویت کننده ی هوش و حافظه و نیروی جنسی است .قند موجود در آن به دلیل اینکه دارای انسولین گیاهی است برای مبتلایان به قند خون مفید است.

مربوط به بخش زیبایی سلامتی و تناسب اندام 

منبع : کتاب ویتامین ها و مواد معدنی

 

طراحی سایت ارزان - گره نرم افزاری آیدین

نظرات

مطالب مشابه

پست های تصادفی

آرشیو

لینک های مرتبط